فرماندار قصرشیرین گفت: دولت تلاش می کند با ایجاد مشوق های افراد پس از سالها انتظار روستاییان به سرزمین خود بازگردند.

 36 روستای مرزی قصرشیرین خالی از سکنه استفرماندار قصرشیرین  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  با بیان اینکه  سیاست دولت تشویق مردم برای بازگشت به نوار مرز است گفت: : یکی از مشکلات امروز قصرشیرین خالی بودن روستاهای نوار مرز است که یک خلاء جمعیتی را ایجاد کرده است.

وی گفت: روستاهای دشت خسروی در دوران جنگ تحمیلی خالی از سکنه شد و بعد از جنگ هم بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی مبنی بر جلوگیری از ساخت و ساز تا فاصله 15 کیلومتری از نوار مرز اهالی این مناطق بلاتکلیف بودند.

وی گفت: بعد از شروع بکار بازسازی شهر قصرشیرین اراضی این روستاها به شیلات واگذار شد که شامل اراضی ملی , کشاورزی و زمینهای روستایی بود.

وی با بیان اینکه محدوده روستای این منطقه بالغ بر هشت هزار هکتار است افزود: با پیگیری های مردم این مناطق و دستور استاندار دوباره بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار قصرشیرین  بیان کرد: در سال 94 در جلسه ای با حضور سازمان امور اراضی کشور , بنیاد مسکن و دیگر نهادهای مربوطه مقرر شد به اهالی روستای ولد کشته که مبلغی برای خسارت زمینهای خود دریافت نکرده بودند ده هکتار برای بازسازی روستا و 200 هکتار برای کشاورزی و همچنین 800 هکتار هم برای بخش کشاورزی برای سایر روستاهایی که خسارت دریافت کرده بودند لحاظ شود .

تاتار گفت: بازگشت اهالی این روستاها علاوه بر رونق بخش کشاورزی و اقتصادی می تواند از نظر امنیتی هم مفید واقع شود.
 
تعداد روستاهای بازسازی نشده و خالی از سکنه در نوار مرزی قصرشیرین 36 روستا می باشد که قبل از جنگ تحمیلی 9 هزار نفر جمعیت داشته اند.

انتهای پیام/ز

ده هکتار برای بازسازی روستا دشت خسروی
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.